tisdag 24 januari 2012

Några snabba frågor till Mark Owuya


(Mark fotad i somras. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIV)


Mark Owuyas Toronto Marlies har bara spelat två matcher den här veckan, båda mot Hamilton Bulldogs.

Owuya fick dock inte mota några skott från förre lagkamraten Andreas Engqvist då det var Ben Scrivens som stod i mål båda matcherna.


Mark har ju kämpat på bra där borta (vet få som har så otroligt bra kämpahumör som den mannen) men får fortfarande finna sig i att slå underifrån i kampen om målvaktsspaden. Jag mejlade lite frågor och fick de här svaren om Mark om hur första tiden i Nordmarika har varit.

Och Mark svarar så på några snabbb frågor.... om:


...Vad han är mest nöjd med under säsongen så här långt:
 -Att jag har jobbat hårt och haft bra fokus stor del av tiden.

...Vad han är minst nöjd med:
-Det är såklart att jag inte har presterat lite bättre och vunnit fler matcher.




...Hur det har varit att spela i ECHL med Reading Royals:
-Det har varit otroligt kul och utvecklande eftersom jag har haft i snitt 40+ skott per match på mig.


...Hur stor chans han har att få stanna mer permanent nu i Marlies (och slippa åka upp och ner till Royals):
- Permanent är man aldrig någonstans.

...Hur han som backup gör för att hålla uppe humöret så han är redo när han får spela?
-Varför skulle humöret inte vara uppe? Jag får ju göra det roligaste som finns.


Mark har för övrigt kontrakt med Toronto en säsong till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Peculiar article, exactly what I was looking for.

Feel free to surf to my homepage: play jackpot 6000 free