onsdag 18 januari 2012

Silly season SSK. Nygårds om läget.

Det har varit en del frågor om värvningsläget i SSK. Så här säger SSK:s sportchef Per Nygårds om…

… SSK letar en eller två spelare (med tanke på att Pisani drog och Nylander tackade nej)?
– Det är en spelare söker vi, bara en.  För det är det vi har budget till.


…värvningsläget ser ut:

– Vi söker spelare men jag kan inte säga mer. Det ser inte så jätteljust ut och finns inte så jättemycket spelare ute på marknaden men saker och ting kan förändras, otroligt fort, så vi får se.

… det är en center SSK söker i första hand?

– Center eller forward. Center är prio ett men det kanske inte blir en center, tiden är ju begränsad också.

… Hur långt har SSK har kommit när det gäller att snacka med dem spelare i laget som SSK vill ha kvar till nästa säsong?
– Hyfsat långt, vi håller på hela tiden

Vad innebär det?
– Att vi har pratat med ett antal spelare. Jag har samtal med samtliga spelare och säger till dem vad jag tycker om dem, sedan pratar vi med agenterna sedan. Men spelarna har jag haft samtal med några och, kommer ha några närmsta dagarna. Sedan pratar man ju med agenterna hela tiden, angående nästa års kontrakt med viktiga spelare.

… när SSK börjar signa upp de spelare i dagens trupp som man vill behålla?
– Det beror på hur de vill göra.

Jomen hur känns det i samtalen med spelarna och agenterna?

– Det är väl lite både och. Det finns spelare som vill vänta och spelare som man har kommit närmare en slutlig avtalsskrivning med.

… SSK har pratat med Hudacek och hans agent?

– Jag har pratat med båda.
 
Han har sagt till mig att han gärna vill spela i elitserien, och helst med SSK men går inte det så vill han gärna spela i elitserien ändå?
– Ja, jag kan inte säga mer än att vi har en dialog med honom och agenten och att vi gärna vill behålla honom så klart. Det förstår man ju, det är självklart.

2 kommentarer:

Peter sa...

Tack! Du är grym!

Marie Hallman sa...

Peter: Tack själv för att du läser :))