fredag 13 januari 2012

SSK vs Rögle

Hemmamatch för SSK som tar emot Rögle. I dag med Gustaf Björklund. Nä vi snackar inte frälsare här men en pigg 18-åring som på fredagen går in som ordinarie i en av fyra kedjor i SSK och som har både vinnarskalle och fint spelsinne.

Jag hoppas han satt lite extra eld i ändan på de andra spelarna och jag hoppas - och tror - att hela laget vet själva att det kommer inte komma någon frälsare utifrån. Och skulle det mot alla odds göra det så blir det en bonus.



Det är det här laget som ska göra det, det här laget som ska plocka fram all den desperation, skicklighet och jävlar anamma som behövs för att spela sig till en playoffplats. Jag tror till och med att de gillar läget. Det är nu det visar sig vilka som håller måttet. Sånt brukar hockeyspelare med killerinstinkt gilla och visst finns det många såna i SSK också.

Alexander Ytterell är tillbaka i laget,som sjunde back.  Björklund får debutera med rivjärnet Månsson och spelskickliga Hansson. Blir intressant som sagt!

Rögle har gjort näst flest mål i serien och hela 41 mål fler än SSK så det blir till att slita röven av sig för backar och Julius Hudacek i målet. Å andra sidan... har inte Jonas Fransson varit den mur i målet som han var förra året. Rögle har släppt in 102 mål, 16 fler än SSK.

(Fotnot: Björklund har varit ombytt i fem matcher totalt, med Rögle matchen medräknad men det är först nu som han fick en större roll i laget)

5 kommentarer:

Erkki sa...

Gustav Björklund har redan spelat typ 3 matcher i A-laget så någon debut var det inte.

Anonym sa...

Finns en annan spelare Marie , Emil Lundberg som han spelar är bara 18 år , ssk : s topp 3 spelare som han utvecklas , förtjänar kred , hela ssk lyser nu tack för en bra blogg

Marie Hallman sa...

Erkki: Men har han SPELAT då? Eller bara varit ombytt? Så uppfattade ajg det. Jag har ju varit borta i en månad så jag kollade i LT både intervjun och artikeln där och fick intrycket att det var första matchen som han ingick i en av kedjorna och inte bara satt med som extra. Men jag ska ändra i texten för säkerhets skull.

Anonym: Absolut! Får ta en i taget bara ;)) Finns lite om hans mål i Engström texten ovan

Stefan sa...

Hej Marie.
Ja Gustav Bjöklund spelade redan mot Borås, då hade han dock inte fått namn på ryggen än. Vet ej om han hade det igår då för den matchen såg jag inte tyvärr.
//Stefan

Marie Hallman sa...

Stefan: ok, tack för info. Jag har ändrat lite i texten