måndag 30 januari 2012

Tre Kronortruppen till Oddset Hockey Games

Tre Kronors förbundskapten Pär Mårts presenterar i dag truppen till Oddset Hockey Games. 

Det är några ändringar från förra turneringen i Ryssland - och tyvärr tycker jag varken Robert Rosén eller Richard Gynge med. De borde ha fått en chans att spela ihop där. Tycker jag.


En annan jag saknar är Luleås Johan Gustafsson. Två som däremot gör comeback i Tre Kronor, är Tony Mårtensson och Mattias Weinhandl.


SÅ här ser truppen ut:

Målvakter: Viktor Fasth, AIK och Erik Ersberg, Salavat Yulaev.

Backar: Klas Dahlbeck, LHC, Staffan Kronwall, Severstal Cherepovets, Daniel Fernholm, HIFK Helsinki, Magnus Johansson, LHC, Christian Bäckman, Frölunda, Mattias Ekholm, Brynäs, Jonas Frögren, Färjestad.

Forwards: Tony Mårtensson, St Petersburg, Magnus Kahnberg, Frölunda, Fredrik Pettersson, Frölunda, Mattias Sjögren, Färjestad, Calle Järnkrok, Brynäs, Carl Söderberg, LHC, Simon Hjalmarsson, Luleå, Patrick Zackrisson, Atlant, Joel Lundqvist, Frölunda, Jakob Silfverberg, Brynäs, Nicklas Danielsson, Modo, Jonas Andersson, Atlant, Mattias Weinhandl, St petersburg, ANdreas Jämtin, LHC.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som boende i Linköping (men SSK-supporter i hjärta & själ!) sedan ett antal år kan jag inte förstå hur Mange Johansson kan bli uttagen till denna turnering...
Han hänger tyvärr inte med längre utifrån vad jag sett i år! MJ börjar helt enkelt bli för gammal, som så många andra LHC'are?!?!