torsdag 24 december 2009

Bästa julklappen? Pelle Lindberghs plock...

Snart dags för Kalle Anka och sedan.... Toooooomten.
Hoppas att ni alla har varit så snälla att Tomten kommer.... Till Jhonas Enroth har han redan varit.
Han tog en runda förbi Portland redan i november nämligen....När Jhonas debuterade i NHL för Buffalo den 7/11 fick han nämligen en riktig raritet av materialförvaltaren i Portland.

Ni ser den här på bilden, det är en plock.....



(Pelle Lindbergs sista plockhandske. FOTO Jhonas Enroth)


.... men det är inte vilken plock som helst, berättar Jhonas för bloggen:

- Det är Pelle Lindberghs sista plock, den sista som han spelade med innan han dog. Jag fick den av våra mattis, som en "NHL debuts present" som han kallade det för. Han (Portlands materialförvaltare) var en väldigt nära vän till Pelle så han har lite grejer som har varit hans. Och han ville att jag skulle ha den, säger Jhonas som så klart:

- Blev skitglad! Det är skitstort, tycker jag! säger Jhonas.

Pucken i plocken?
- Det är pucken från min debutmatch, avslutar Jhonas Enroth.

Som fick jättemycket grattis från övriga lagkamrater i Portlan också efter sin debut. Skönt att de är glada för varandra, det är ändå en sjukt hård konkurrens om att vara där uppe i NHL dit alla i Portland vill ta sig.

Jag kommer inte få någon plock i julklapp... men är vädret fint ska jag försöka hinna med en trekvart på grillorna i morgon eller på annan dagen.... så:

Hoppas ni alla får en skön dag och somnar stinna av godis, mumsig mat, värme och kärlek!!! GOD JUL på er allihop.

5 kommentarer:

Erik sa...

God Jul Marie! Tack för den bästa hockleybloggen. Hoppas du får ett gott slut och ett gott nytt år!

Nacka Nisse sa...

God Jul Marie!
Tack för trevlig läsning under året!
Hoppas du har slipat grillorna ;)

Marie Hallman sa...

Erik och Nisse: GOD JUL på er också :) Tack för snälla ord också, de värmer - jag menar det verkligen.

Grillorna... behöver nog slipas... jag har fått löfte om hjälp med det men glömmer alltid ta med dem, men det går hyfsat att åka än så länge i alla fall ;)

GOTT NYTT ÅR på er också :D

Matte sa...

Stort att få den STÖRSTES plock. (Lindbergh kommer i min värld vara den störste åtminstone fram till näste svenske keeper vinner Vezina Trophy. Hade varit så coolt att få se hur långt Lindbergh hade kunnat gå om det inte hade varit för bilolyckan) Nu har Enroth en livförsäkring på ålderns höst om han känner för att kränga den på Blocket eller Tradera eller vad som då kommer att vara störst om 50 år typ.

Han vågar inte använda den under en match då förresten? Den kanske är som Benny Guldfots fotbollsskor i Buster, spelar av sig själv ;-)

Marie Hallman sa...

Matte: Ja, ha, ha, tänk om den är som fotbollsdojorna!!! Pelle Lindbergh var ren och skär magi ju... jag försökte fråga Jhonas hur mycket plocken är värd i stålar men fick inget svar, tror inte han vet. Däremot betydde den väldigt mycket, symboliskt, för Jhonas. Det förstår jag. Snacka om häftig present!