onsdag 9 december 2009

Hannula?

Jag har ju fått en del frågor om Mika Hannula. Och har försökt få lite klarhet i om han är nära DIF eller inte och i såfall hur nära.

Jag har bland annat pratat med Mikas agent Christian Sjögren nu i kväll men jag vet inte om varken jag eller ni kommer bli klokare av svaret jag fick.

Sjögren tyckte inte han kunde säga exakt vad det är Mika vill, utan menade att "mitt jobb är att ta fram alternativ så får han välja själv sedan"

Och det är väl sant.

Just nu letar agent Sjögren hur som helst efter en KHL-klubb då "99 procent av alla svenska spelare vill spela i KHL, även Mika Hannula, men som sagt, vi får se vad som händer.

Djurgården verkar fortfarande vara ett av alternativen i alla fall och Hannula, som fick ett specialskydd för knät för en vecka sedan, kör fortfarande med Djurgårdens J20 och hockeygymnasiet.

Mer än så kan jag inte ge er nu, återkommer i ämnet när det finns något mer konkret för mig att berätta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer bli Dif under JVM iallafall=)

Marie Hallman sa...

Anonym: KAnske. Knät måste hålla dock... annars är det ju meningslöst.