torsdag 10 december 2009

"Jag känner mig pigg i benen" Tim Eriksson efter 5-1 mot Rögle

Tim Eriksson gjorde mål för andra matchen i rad. Målet var hans tredje för säsongen.

Det är kul och har varit kul hela hösten att se honom, farten är hög, han skapar mycket, det är en vitamininjektion som åker runt.




(Tim Eriksson. FOTO Marie Hallman)

Själv säger han så här om...


... formen just nu:

– Jag känner mig pigg i benen. (stort leende).


(FOTO Marie Hallman)


...att han i och med sitt mål mot Rögle har gjort mål två matcher i rad:

– Det är nog mest tillfälligheter. Det har väl känts hyfsat stora delar under den här hösten fast jag har haft svårt att producera. Nu fick jag pucken dit den skulle. Innan har jag inte haft den rätta tajmingen, har inte satt dit den.


(Foto Daniel Pettersson/Järnkaminerna.se)


... han ändå skapat mycket:

– Jo det har jag, men jag har inte satt dit dem och det är det som räknas.


... det händer mycket när han är inne på isen:

Det är tacksamt att spela med (Nichlas) Falk och Fimpen (Christian Eklund). Det gör jobet hemmåt så att jag får fria tyglar framåt, då kan man ligga lite på rulle och fiska lite. Jag får ha mycket puck framåt, det är tacksamt.


(Foto Daniel Pettersson/Järnkaminerna.se)


... han fått starta de flesta av matcherna i fjärdefemman:

– Men det är inget problem alls. Som fjärde femman ser ut i år... så vi har fyra bra femmor och han (tränaren Hardy Nilson) är så bra på att fördela speltid så det är ok. Vi får runt tio minuter ändå fast vi är i fjärde och då hinner man komma in bra i matchen, ändå


... Djurgårdens uttalade taktik att hålla i pucken länge, länge..

Det blir jobbigt för motståndarna när vi håller i pucken länge istället för att bara skicka iväg den. Det blir frustrerande för dem att inte få ha pucken. Då får de jaga hela tiden. Vi har haft ett snack om att vi ska hålla i pucken inom laget så mycket som möjligt.

2 kommentarer:

Stefan sa...

Man är väldigt glad för Tims skull..Han jobbar på stenhårt under matcherna och åker mycket skridskor..Så denna framgång är han väl värd..

Marie Hallman sa...

Stefan: Jo precis. Han biter ihop, klagar aldrig, sliter på i det tysta och det gör det bästa när han får chansen. Jag håller med, kul när det släpper lite :)