tisdag 29 december 2009

Gath: "I morgon känns det nog positivt"

Och här är slutligen texten om Rögle....

LINKÖPING

Två poäng i Karlstad, en i Linköping.

Nästjumbon Rögle har skakat om topplagen på mellandagsturnén.

– I morgon känns det nog positivt. Men just nu är det bara surt att vi tappar poäng, säger Mikael Gath till Expressen.


Rögleforwarden tystade Cloetta center när han kom fri, drog Linköpingsmålvakten Norrena och därmed fullbordade Ängelholmslagets vändning från 0-2 till 3-2 i slutet andra perioden.


Men glädjen blev inte långvarig.

Knappt nio minuter in i sista stressade Linköping Rögle så mycket att Mathias Sjögren tvingades fälla Linköpingsforwarden Patric Zackrisson.


Supertjecken Jan Hlavac la sedan iskallt straffen via stolpe in till 3-3.


– Jag vet inte vad jag tänkte, men det var snöpligt att få en straff emot sig när man har power play. Men äh, det är sånt som händer, konstaterar Mikael Gath för Expressen


Att Hlavac sedan ”bara slängde in pucken på mål - så gick den in” i förlängningen gjorde inte saken bättre.


– Så är det ju men ibland så går såna tur mål in, suckar Gath.


Att Rögle faktiskt spelat bra, stört två topplag de tre senaste dagarna har han svårt att glädjas åt.


– I morgon känns det nog positivt. Men just nu känns det surt. Jag tycker att vi har varit riktigt bra, framför allt i spelet fem mot fem. Det är snöpligt att vi tappar två poäng här, säger Gath.


Jan Hlavac var också imponerad.

– Det var en tuff match, jag måste ge credit till Rögle. De spelade hårt och smart, var svåra att slå, säger han.


Det berömmet gör Gath glad trots allt:

– Ja så är det ju. Men vi måste kriga hårt så förbaskat för att ha en chans. Vi måste fortsätta kämpa hårdare än motståndarna i varje match om det ska bli poäng, säger han och fortsätter:


– Det är klart att det är positivt att vi har tagit poäng av både Färjestad och Linköping på bortaplanen, men det känns som vi borde ha haft fler med tanke på det hjärta och det spel som vi har visat på den här turnén.

EXPRESSEN/MARIE HALLMAN


2 kommentarer:

Unknown sa...

Ärligt talat Marie så uppskattar vi mycket på sydsidan av länet den ansträngning du lägger ner på bloggandet. Men bloggande om LHC klara vi oss utan ;-)) big time, du vet...

Marie Hallman sa...

Jonas: Ah, jo jag vet men jag tänkte att när jag ändå hade texterna gjorda åt Expressen så kunde jag lägga ut dem. ;)