onsdag 1 december 2010

Pitkämäkis mardrömsstart väckte Timrå

(Juha Pitkämäki kände sig lätt djupfryst när han kom in i tredje men tinade upp efter Seikolas 2-2 mål. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

Det blev ett oväntat målvaktsbyte i Timrå i andra pausen. Vet inte om någon såg vad som hände när Magnus Åkerlund skadade sig men så här säger han själv:
Det är det sista som händer i perioden. Deras back har pucken vid blå. Jag skulle trycka fast pucken med min skridsko, men då känner jag att skenan har fastnat och så trillar jag bakåt och får allt belastning på höger knä som vrids till. Jag reste mig upp, då känns det okej, sedan går jag ner på knä igen och då känner jag att något inte stämmer men jag spelar ändå klart. Sedan i pausen så försökte jag testa knäet i omklädningsrummet, testade att gå ner på knä och det gick inte alls. Jag ville tejpa för att kunna fortsätta men sedan kände jag att det inte gick att fortsätta.

Åkerlund valde att stanna kvar i Stockholm över natten för att göra en röntgen på onsdagen.

Vad Juha Pitkämäki tyckte om att släppa in en puck efter bara tio sekunder kan ni läsa om i min TT text som ni hittar här (DN.se) eller här (Hockeyexpressen). Samma text hos båda, välj den omgivning som ni gillar.

Pitkämäki sa även så här om…

… sista perioden:
Första åtta minuterna fick vi kämpa, då kom SSK hårt men sedan fick vi till det. Vi tappade taget först men sedan gjorde vi en bra match.

… känslan när Murley vände tillbaka:
Det kändes bra men man får inte tänka för mycket på sånt heller under en match, det är bättre att bara köra på. Sedan spelar det ingen roll hur målen ser ut, bara vi vinner…

… att Timrå tog sig upp på femteplats i och med segern:
Äh man kan åka upp eller ner från match till match, så jämt är det nu. Det är ingen ide att titta på tabellen eftersom det händer så sjukt mycket i den så fort man vinner eller förlorar.

Inga kommentarer: