tisdag 21 december 2010

Sandberg: "Målet är att vara tillbaka i mellandagsmatcherna"

 
(Sandberg fotad tidigare i höstas. www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Apropå derbyn så missar ju AIK:s poängkung Christian Sandberg derbyt.
AIK forwarden var lite osäker på läget igår och bad mig vänta lite med info och det gjorde jag men i dag blev det helt klart att han inte kan vara med i derbyt på onsdagen.

Frågan är när han kan komma tillbaka, han hoppas själv att vila ska hjälpa.

Så här förklarar han det som har hänt:
– Jag har någon inflammation i handleden, som har stört mig. Jag har dragits med smärta och problem i två månader men det var först förra veckan som jag fick veta att det var inflammerat.

Hur får man en sån inflammation?
– Jag vet inte om det kan vara en smäll, att handen kommit i kläm, förslitning, det är lite osäkert.

Men du har ändå kört på?
– Jomen det har gått bra ändå, det har funkat okej men samtidigt så blev det sämre sista veckan vi hade match, det var under Timråfajten som blev droppen, det gjorde att det inte gick att lira längre.

Hjälper det att ha en skena?
– Nej, för det är rörligheten som är problemet och en del smärta när man lyfter saker och så, och då blir det komplicerat i spelat när mar man inte är helt hundra, det är svårt att spela hockey när man inte har en handled som funkar som den ska.

Skulle du kunna spela till nöds om det var tokpanik?
– Jag vet inte men det vi har sagt nu är att jag ska vara försiktig och vila lite, för att inte göra det ännu värre.

 Vad händer nu?
– Vi får vänta och se hur handleden svara på vilan. Jag ska ta kontakt med en handkirurg också så får vi se vad som händer, just nu vet jag inte alls mer än att jag bör vila.

Finns det risk att du missar hela säsongen?
– Nej för fan! Det hoppas jag verkligen inte. Men det är därför det gäller att vara lite smart nu också och vila till exempel den här matchen, det är många matcher kvar på säsongen. Jag har ett mål att vara tillbaka till mellandagsmatcherna men då måste handleden vara bra så att jag inte hamnar tillbaka på ruta ett direkt.

Hur ska du överleva att se derbyt från sidan?
– Ah… det blir väl lite frustrerande, jag får sitta på läktaren och hoppas på det bästa!


Inga kommentarer: